25 Ιουν 2019

Όλα για τα αργύρια; Καταγγελίες-σοκ Φιλάρετου κατά Βαρθολομαίου: Ζητούσε 28 εκατομμύρια δολάρια το μήνα-Άδειασμα και από τον Μητροπολίτη Λεμεσού

Στην Ελλάδα ο Ιλαρίων, συνεδριάζει η ελληνική ΔΙΣ
Έχει απασφαλίσει για τα καλά ο Φιλάρετος και δεν τον σταματούν ούτε οι “κυρώσεις” της νέας ουκρανικής Εκκλησίας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του vesti-ukr.com ο Βαρθολομαίος αύξησε την πίεση για να αποκτήσει τον έλεγχο των Σταυροπηγίων (δηλαδή των μοναστηριών και των εκκλησιών, τα οποία θα διαχειριστεί άμεσα η Κωνσταντινούπολη) κάτι που φαίνεται να συμφωνήθηκε μεταξύ του πρώην προέδρου και του Οικουμενικού Πατριαρχείου, στην συμφωνία που υπογράφηκε στις 3 Νοεμβρίου στην Κωνσταντινούπολη.
Πηγές του vesti-ukr.com αναφέρθηκαν σε ένα e-mail που απευθύνθηκε στον Επιφάνιο, στον οποίο ο Βαρθολομαίος δήλωσε με σαφήνεια: η εκκλησία θα πρέπει να μεταφέρει «την δεκάτη» στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες της ιστοσελίδας ο «λογαριασμός» από τον Βαρθολομαίο περιλάμβανε 7.100 κοινότητες, οι οποίες πρέπει να μεταφέρουν 4.000-20.000 $ στην Κωνσταντινούπολη κάθε μήνα.
«Ακόμα κι αν πάρουμε το χαμηλότερο ποσό, θα πρέπει να μεταφέρουν περίπου 28 εκατομμύρια δολάρια κάθε μήνα – αυτό είναι ένα ποσό εντελώς απίθανο για την ουκρανική εκκλησία» πιστεύει ο πληροφοριοδότης του Vesti.
Το οικονομικό σκέλος της νεάς Εκκλησίας είναι πολύ περίπλοκο.

Οι γνωρίζοντες αναφέρουν πως στην πραγματικότητα, οι οικονομικές ροές εξακολουθούν να ελέγχονται από τον Φιλάρετο. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι σε κάποια σημεία της απόφασης της Συνόδου του Φιλάρετου γίνεται συγκεκριμένος λόγος σε θέματα ιδιοκτησίας και μιλά για τον «οικονομικό» χαρακτήρα της σύγκρουσης μεταξύ των κομματιών του παζλ της νέας εκκλησίας.
Από την πλευρά του ο πολιτικός αναλυτής Π.Ρούντσακοφ πιστεύει πως,”ο Βαρθολομαίος εμπλέκεται στην ιστορία της Ουκρανίας υπό την πίεση των ΗΠΑ. Συνειδητοποίησε ότι θα μπορούσε να αποκομίσει όφελος με τη μορφή των Σταυροπηγίων και η Κωνσταντινούπολη, που δεν έλαβε ούτε μια δεκάρα από την Ουκρανία, εκτός από την εκκλησία του Αγίου Ανδρέα, αποφάσισε να «τινάξει» την κατάσταση”.
Ο ίδιος εξηγεί: ο Μητροπολίτης Επιφάνιος στην περίπτωση αυτή, ενεργεί μάλλον ως ο «πράκτορας» του Βαρθολομαίου, του οποίου η νομική θέση ενισχύει την ύπαρξη συμφωνίας με τον Πέτρο Πόροσενκο. Αλλά ο Φιλάρετος θέλει να διατηρήσει την επιρροή και την εκκλησιαστική ιδιοκτησία.
Στο μεταξύ μετά την απόφαση της Συνόδου του “Πατριαρχείου Κιέβου” όπως αναμενόταν επήλθαν κυρώσεις κατά του Φιλάρετου.
Η Σύνοδος της νέας εκκλησίας της Ουκρανίας αποστέρησε από τον Φιλάρετο το δικαίωμα να διαχειρίζεται την επισκοπή του Κιέβου
“Ο επίτιμος Πατριάρχης Φιλάρετος παραμένει επίσκοπος της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, αλλά δεν έχει δικαίωμα να διαχειρίζεται τη Μητρόπολη του Κιέβου” αναφέρεται. Με λίγα λόγια δεν μπορεί να έχει και την οικονομική διαχείριση.
Μόνο που λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο…

“Βόμβες” από τον Μητροπολίτη Λεμεσού

Στο μεταξύ πέραν των οικονομικών θεμάτων που μαστίζουν την νέα εκκλησία, υπάρχουν πάντα και τα θεσμικά.
Χθες βρέθηκε στην χώρα μας το Νο2 του Πατριαρχείου Μόσχας Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων και είχε συνάντηση με την Μητροπολίτη Κορίνθου- ο οποίος είναι μέλος της ΔΙΣ- όπου συζητήθηκε και το ουκρανικό. Είναι η πρώτη ρωσική κίνηση στην Ελλάδα μετά το φιάσκο με την αποχώρηση Ιερώνυμου από το Φανάρι έπειτα από την συνάντηση με τον Επιφάνιο. Επίσης με ενδιαφέρον αναμένουμε από αύριο μέχρι την Παρασκευή την συνεδρίαση της ΔΙΣ της Ελλαδικής Εκκλησίας.
Σε αυτό το πλαίσιο ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος έριξε “βόμβες” και εξήγησε ότι δεν θα μπορούσε να θεωρήσει τα μέλη της νέας εκκλησίας ως επισκόπους, καθώς δεν μετανόησαν και ο Φιλάρετος τους «χειροτόνησε» ώντας ο ίδιος υπό αφορισμό.
Μάλιστα ο Κύπριος Μητροπολίτης επισημαίνει πως αυτή δεν είναι προσωπική άποψη, αλλά όλης της Ιεράς Συνόδου της Κυπριακής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
«Θα σας διαβάσω ένα απόσπασμα από την έκτη παράγραφο της δήλωσης της Ιεράς Συνόδου της Κυπριακής Ορθόδοξης Εκκλησίας, σύμφωνα με την οποία η Ιερά Σύνοδος δεν μπορεί να αναγνωρίσει ως ιερείς εκείνους τους ανθρώπους που δεν έλαβαν την κανονική χειροτονία. Εδώ η έκτη παράγραφος αναφέρει: Η 2000χρονη ιστορία τόσο της Κυπριακής Εκκλησίας όσο και ολόκληρης της Ορθόδοξης Εκκλησίας θέτει υπό αμφισβήτηση τη δυνατότητα νομιμοποίησης των συνηθειών που εκτελούνται από τους καθαιρεμένους ιεράρχες, οι οποίοι εκδιώχθηκαν και αναθεματίστηκαν». Η τιμωρία τους αναγνωρίστηκε από όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες «, σημείωσε και συμπλήρωσε: «Αναγνωρίσαμε την επιβολή ενός αναθέματος στον Φιλάρετο και επομένως η Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου αμφιβάλλει ότι είναι δυνατόν να αναγνωριστεί η εγκυρότητα των μυστηρίων που εκτελεί ο ίδιος. Ως εκ τούτου, εμείς, η Εκκλησία της Κύπρου, δεν έχουμε ακόμη αναγνωρίσει επισήμως τον Επιφάνιο ως επικεφαλής της νέας ουκρανικής εκκλησίας”.
Τόνισε επίσης ότι κάθε αμαρτία συγχωρείται με τη μετάνοια και την ομολογία της αμαρτίας.
«Δυστυχώς, στην περίπτωση του Φιλάρετου δεν το είδαμε αυτό», δήλωσε ο ιεράρχης της Εκκλησίας της Κύπρου.
Τέλος ο Μητροπολίτης είπε πως η προσέγγιση πρέπει να εκδηλωθεί στο επίπεδο των προκαθημένων των Εκκλησιών, ουσιαστικά μιλώντας για το πάγιο αίτημα πολλών για Πανορθόδοξη Σύνοδο και επέστησε την προσοχή στο ότι “το μωσαϊκό των αυτοκεφαλιών είναι ένας δρόμος προς μια καταστροφή”.
“Είναι βέβαιο ότι η χορήγηση αυτοκεφαλίας δεν μπορεί να βασιστεί μόνο στην ανεξαρτησία του κράτους ή στην ύπαρξη ξεχωριστών εθνικοτήτων, διότι μια τέτοια λογική μπορεί να έχει παρενέργεια: εάν ένα κράτος χάσει την πολιτική ανεξαρτησία του, πρέπει και η Εκκλησία του να εξαφανιστεί;” ανέφερε.