23 Φεβ 2011

ΕΣΥ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ ΡΕ ;

Εφ. Αφρίκα αρθρογράφος Σενέρ Λεβέντ 6-2-2011


ΕΣΥ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ ΡΕ;
Ρωτάς δήθεν, εσύ ποιος είσαι ρε άνθρωπε….
Και εγώ ρωτάω εσένα:
Εσύ ποιος είσαι ρε;
Εσύ το ρώτησες από την Ασία όπου βρισκόσουν…

Και εγώ σε ρωτάω από την Κύπρο…
Διότι εγώ είμαι από εδώ…
Αυτά τα χώματα είναι δικά μου…
Οι τίτλοι δεν βρίσκονται στα χέρια σου…
Αλλά σε μένα…
Εγώ εδώ γεννήθηκα και εδώ θα πεθάνω…
Εσύ ούτε γεννήθηκες, ούτε θα πεθάνεις εδώ…
Από κάθε γειτονιά…
Από κάθε γωνιά της θάλασσας…
Και από κάθε πλαγιά βουνού έχω αναμνήσεις…
Εσύ δεν έχεις…
Δεν έχεις κανέναν παιδικό φίλο εδώ…
Δεν έχεις κάποια παλιά αγαπημένη από το λύκειο…
Εσύ δεν ξέρεις καν πως πάει προς τον δρόμο Αμπντί Τσαβούς…
Δεν πέρασες ποτέ από τον δρόμο Καρά Μπαμπά…
………………..
……………….
Και από πάνω ρωτάς: Εσύ ποιος είσαι ρε άνθρωπε;
Ρώτα τους ευκαλύπτους στην πύλη της Κερήνυας να σου πούνε…
……………….
Έχεις ακουστά κάποιον Χουσείν Ρούσο; Ήταν ο καθηγητής γυμναστικής μου στο λύκειο. Εκείνον και να θες όμως δεν μπορείς να τον ρωτήσεις…Έπεσε ως ήρωας πριν από 47 χρόνια στο Καιμακλί. Αν μπορείς να ρωτήσεις τη ψυχή του, ρώτα : Ε, Χουσείν Ρούσο κείτεσαι σε αυτά τα χώματα για τα στρατηγικά μου συμφέροντα; Για αυτά πέθανες;
……………………..
Ούτε η πουτάνα ο Άγγλος δεν με ρώτησε ….
Εσύ όμως με ρωτάς….
Ταπεινώνοντας και περιφρονώντας τους ιδιοκτήτες αυτών των εδαφών ρωτάς 'Ποιος είσαι εσύ ρε άνθρωπε;'…
Από τα μέσα της Ασίας όπου βρίσκεσαι με ρωτάς…
Και εγώ από την Κύπρο σε ρωτάω εσένα: Εσύ ποιος είσαι ρε;
Ποιόν να ρωτήσω για σένα; Τον εργάτη που του είπες 'πάρε τη μάνα σου και φύγε'; Αυτούς για τους οποίους είπες 'ας πίνουν μέχρι να σκάσουν'; Μήπως τον Αχμέτ Αλτάν που σε θαύμαζε και του υπέβαλες αγωγή ζητώντας 50 εκ λίρες; Μήπως τον Μουσταφά Μπαλμπάι που παραμένει δύο χρόνια στις φυλακές χωρίς να έχει κάνει τίποτε; Μήπως τους δολοφόνους δεκάδων ανθρώπων της Χεζμπολλάχ που απελευθέρωσες; Μήπως αυτούς που έβαλαν να δολοφονηθεί ο Χράντ Ντινκ;
………………………..
Σχόλιο : Ο Λεβέντ απευθύνεται στον Ερντογάν ο οποίος είχε πει πως η Τουρκία έχει στρατηγικά συμφέροντα στο νησί και απευθυνόμενος με θράσος στους Τουρκοκύπριους που διαδήλωναν ενάντια στην παρουσία της Τουρκίας στο νησί, τους είχε ρωτήσει ¨Ποιος είσαι εσύ ρε;¨.