Την Τρίτη 4 Ιουνίου το απόγευμα, χρονομέτρησα μια πλήρη διαδρομή της γραμμής «740 Ολυμπιακό Χωριό – Αγ. Άννα – ΣΚΑ». Ξεκίνησα από την αφετηρία στις 17:55 και επέστρεψα στις 18:56. Η διάρκεια της μιας ώρας για τη διαδρομή αυτή, είναι πολύ σχετική και απλά ενδεικτική. Την ώρα αυτή η κυκλοφορία στους κεντρικούς δρόμους ήταν σημαντικά ελαττωμένη, σε σχέση με τις ώρες αιχμής. Επίσης η επιβατική κίνηση ήταν ελάχιστη και το λεωφορείο χρειάστηκε να σταματήσει σε περίπου το 1/3 των 76 συνολικά στάσεων της διαδρομής. Ενδεικτικά αναφέρω τον χρόνο και την απόσταση σε αριθμό στάσεων από την αφετηρία, για ορισμένους κεντρικούς προορισμούς: Κάραβος 23 λεπτά (31 στάσεις), 12η Μενιδίου (Lidl) 29 λεπτά (39 στάσεις), Βόρειος Παράδρομος (για το ΣΚΑ) 38 λεπτά (46 στάσεις), Δημαρχείο 43 λεπτά (49 στάσεις), Σταθμός ΟΣΕ 46 λεπτά (53 στάσεις), Αφετηρία-Τέρμα 1 ώρα και ένα λεπτό (76 στάσεις). Υπογραμμίζω ότι οι χρόνοι αυτοί μετρήθηκαν σε ήπια κυκλοφορία γιατί τις ώρες αιχμής μεγαλώνουν.
Τι φαίνεται ότι έλαβαν υπόψη τους οι εμπνευστές αυτής της διαδρομής:
1) Εξυπηρετεί τους κατοίκους του οικισμού της Αγ. Άννας (περιοχή πίσω από το Lidl) στην πρόσβασή τους προς το κέντρο των Αχαρνών και στο ΙΚΑ του Ολυμπιακού Χωριού. Η συνοικία αυτή -ομολογουμένως από τις πιο υποβαθμισμένες του δήμου- δεν καλυπτόταν έως τώρα συγκοινωνιακά και έπρεπε να διανύει κανείς με τα πόδια μια μέση απόσταση 600 περίπου μέτρων ως τη Λ. Δημοκρατίας και τις γραμμές Α10 και Β10.
2) Υπάρχει έλλειψη οδηγών και δεν καλύπτονται επαρκώς οι ανάγκες όλων των γραμμών. Για να το αντιμετωπίσουν μείωσαν και αναδιάρθρωσαν τις γραμμές. (Αυτό θα μπορούσε κάπως να δουλέψει, αν ο σχεδιασμός ήταν πιο ορθολογικός και τα κριτήρια δεν ήταν ετεροβαρή, όπως δυστυχώς αποδεικνύονται).
Τι κυρίως δεν έλαβαν υπόψη:
1) Ότι ενώ υπάρχουν εντός του δήμου Μέσα Σταθερής Τροχιάς, η πρόσβαση σε αυτά -αντίθετα σε κάθε λογική- είναι εξαιρετικά χρονοβόρα. Και μόνο η ονομασία της γραμμής 740, «Ολυμπιακό Χωριό-Αγ. Άννα-ΣΚΑ» μοιάζει με ανέκδοτο και μάλιστα καθόλου σύντομο. Τα 38-40 λεπτά που χρειάζονται από το Ολυμπιακό Χωριό, σε συνθήκες ήπιας κυκλοφορίας, είναι βέβαιο ότι θα αποθαρρύνουν πολλούς από τη χρήση του Προαστιακού.
2) Δυσκολεύει αφάνταστα η επιστροφή στο Ολυμπιακό Χωριό, όσων επιχειρήσουν να εξυπηρετηθούν στις κεντρικές δημόσιες υπηρεσίες και να ψωνίσουν από την αγορά των Αχαρνών. Η έλλειψη δρομολογίου επιστροφής από τα σημεία που αποβιβάστηκαν, σε συνδυασμό με τη μεγάλη αναγκαστική διαδρομή της επιστροφής μέσω Αγ. Άννας, τα λίγα λεωφορεία, τον χρόνο αναμονής και την ώρα που τελικά θα επιστρέψουν, θα αναγκάσει πολλούς να το σκεφθούν πριν το επιχειρήσουν. Και καλά με όσους έχουν αυτοκίνητο ή άλλες εναλλακτικές λύσεις. Με τους πολλούς τι γίνεται; Σε σχετικό ερώτημά του κάτοικος του Ολυμπιακού Χωριού έλαβε την απάντηση: «Αν δεν μπορείς να περιμένεις το επόμενο λεωφορείο πήγαινε με τα πόδια στην κοντινότερη στάση επιστροφής». Υποχρεώνουν, δηλαδή κάποιους, να κάνουν αυτό για την αποφυγή του οποίου υποτίθεται πως έγινε η ρύθμιση.
Συμμερίζομαι τις ανάγκες του συνοικισμού της Αγ. Άννας, όπως και άλλων υποβαθμισμένων περιοχών του δήμου. Η διαδρομή, όμως, της γραμμής 740, όπως σχεδιάστηκε, στερείται κάθε λογικής και ταλαιπωρεί περισσότερους απ' αυτούς που εξυπηρετεί. Αυτό που πρέπει να γίνει, όταν θα είναι εφικτό, είναι η δημιουργία τοπικής-δημοτικής γραμμής για τον συνοικισμό της Αγ. Άννας -και όχι μόνο- που να τους συνδέει με το κέντρο της πόλης.
Η συντόμευση της διαδρομής του 740 από τη Λ. Δημοκρατίας απευθείας προς το ΣΚΑ και στη συνέχεια η επιστροφή μέσω της οδού Φιλαδελφείας, πιστεύω ότι είναι -προφανώς όχι η καλύτερη- αλλά μία συμβιβαστική για τις περιστάσεις λύση.
Παύλος Γεωργίου
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου