Ο μοναδικός δρόμος για να κερδίσουμε την παρτίδα του ευρώ είναι να γίνουν αποκρατικοποιήσεις και στρατηγικές συμφωνίες με επενδυτές.
Ολοι θυμόμαστε τον Γιώργο Παπανδρέου να συμμετέχει ενεργά το 2007 στις απεργιακές συγκεντρώσεις των λιμενεργατών κατά του «ξεπουλήματος» του ΟΛΠ στους Κινέζους. Τότε ήταν που ο σημερινός αρχηγός της αξιωματικής αντιπολιτευσης, κ. Αλέξης Τσίπρας, χαρακτήριζε αποικιοκρατικού χαρακτήρα τη σύμβαση με την Cosco αφού όπως έλεγε παραχωρούσε φορολογικά και άλλα προνόμια στην κινεζική εταιρία.
Ευτυχώς προλάβαμε και «ξεπουλήσαμε» εγκαίρως το δεύτερο προβλήτα του Πειραιά στους Κινέζους και η τότε κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν έκανε πίσω στις συντονισμένες αντιδράσεις του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ. Τώρα όλοι οι λογικοί άνθρωποι μπορούν να διαπιστώσουν ότι στρατηγικές συμφωνίες, όπως αυτές του ελληνικού κράτους με την Cosco, είναι θεμελιώδους σημασίας για την εξυγίανση της οικονομίας και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Εάν οι Κινέζοι δεν είχαν συμφωνήσει το 2007 με την Ελλάδα για τον Πειραιά, θα έψαχναν για άλλο λιμάνι της Μεσογείου και θα κατέληγαν κάπου στην Ιταλία ή στην Τουρκία.
Τα πράγματα είναι απλά. Οι αναπτυξιακές αποκρατικοποιήσεις έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα από τις εισπρακτικές. Το Δημόσιο εισέπραξε περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ για να παραχωρήσει το μισό λιμάνι του Πειραιά στην Cosco, ποσό δηλαδή που δεν έλυσε κανένα δημοσιονομικό πρόβλημα, αλλά οι υπεραξίες που δημιουργήθηκαν από την επένδυση είναι πολλαπλάσιες. O κινεζικός όμιλος δίνει ετησίως σημαντικό ποσό στον ΟΛΠ ως ενοίκιο για τη χρήση των εγκαταστάσεων. Απασχολεί 1.000 εργαζομένους ενώ ένα σημαντικό μέρος των εσόδων επανεπενδύεται για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, με σκοπό ο Πειραιάς να γίνει μέσα στο 2013 ένα από τα 10 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου.
Η συμφωνία που ανακοινώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα για τη διακίνηση όλων των προϊόντων της Hewlett-Packard από την Κίνα στην Ευρώπη μέσω Πειραιά δρομολογεί μία σειρά αντίστοιχων συνεργασιών με άλλες μεγάλες πολυεθνικές, που θα προτιμήσουν τον Πειραιά για τη διαμετακόμιση των εμπορευμάτων τους.
Ο Πειραιάς εκτοπίζει δηλαδή το Ρότερνταμ από τη θέση του πανευρωπαϊκού διαμετακομιστικού κέντρου και αυτή η επιτυχία μπορεί να δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίες εξειδικευμένου αλλά και ανειδίκευτου προσωπικού.
Ακόμη και εάν είχαμε ξεπουλήσει το λιμάνι, το αποτέλεσμα έδειξε ότι τα οφέλη για την οικονομία από μία αποκρατικοποίηση δεν απεικονίζονται μόνο από το τίμημα, αλλά και από τον «πολλαπλασιαστή» επενδύσεων που θέτουν σε λειτουργία.
Το συμπέρασμα είναι σαφές: Οι αποκρατικοποιήσεις και οι στρατηγικές συμμαχίες πρέπει να συνεχισθούν. Στους σιδηροδρόμους, στην ενέργεια, στον τουρισμό. Αυτοί είναι οι τομείς όπου μπορούν να έρθουν επενδυτές δημιουργώντας θέσεις εργασίας.
Ο πρωθυπουργός «έσωσε» την παρτίδα λαμβάνοντας σκληρά μέτρα τα οποία όμως αφόπλισαν τη Γερμανία, που τώρα βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο και πιέζεται από το ΔΝΤ να συναινέσει σε μία λύση που θα λύνει συνολικά το πρόβλημα του ελληνικού χρέους. Ο κ. Σαμαράς θα κερδίσει την παρτίδα και θα έχει πετύχει να στρίψει το τιμόνι της χώρας πριν από τη χρεοκοπία, εάν επιμείνει στο δρόμο των επενδύσεων και των μεταρρυθμίσεων. Εμπορικές συμφωνίες όπως αυτή της Hewlett-Packard αλλάζουν το κλίμα και βάζουν ξανά την Ελλάδα στον επενδυτικό χάρτη.
Οσο για τον ΣΥΡΙΖΑ, ας μείνει με τις κραυγές για ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας που δεν θα σταματήσουν ανεξάρτητα από τα ποσά που θα εισπράξει το κράτος από τις επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις. Οσοι νοσταλγούν τον κρατισμό, θα πρέπει να δώσουν και λύσεις για τη χρηματοδότησή του, και επειδή κρατικά ευρώ δεν υπάρχουν, οι λύσεις του ΣΥΡΙΖΑ οδηγούν υποχρεωτικά στις δραχμές. Αντί να ξεπουλήσουμε το ευρώ, ας ξεπουλήσουμε καμία ζημιογόνο ΔΕΚΟ…
Πάνος Αμυράς
Δημοσιεύεται στον Τύπο της Κυριακής
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου