Καταργείται η διάκριση δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών, ενεργοποιείται το εναλλακτικό μέτρο της... υποχρεωτικής ενημέρωσης των γονέων για
την απουσία των παιδιών τους μέσω μηνυμάτων και μέηλ που θα στέλνουν οι
καθηγητές και αλλάζει ο χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών.
Αυτές
οι διατάξεις περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων στην υπουργική Απόφαση που
δημοσιεύει το υπουργείο Παιδείας για τη διαμόρφωση του νέου θεσμικού
πλαισίου για την οργάνωση και λειτουργία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
που αφορούν στο σχολικό και διδακτικό έτος, σε υπηρεσιακά βιβλία και
έντυπα, εγγραφές και μετεγγραφές, φοίτηση, διαγωγή κ. ά.
Οι βασικές καινοτομίες είναι οι εξής:
1.Καταργείται η διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες
Ίσως από τις πιο πολυσυζητημένες αλλαγές που είχε ήδη προαναγγελθεί
από το υπουργείο είναι η κατάργηση της διάκρισης των απουσιών σε
δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες και η συνεχής επικοινωνία του
σχολείου με την οικογένεια για την αμφίδρομη ενημέρωση που αφορά τη
φοίτηση των παιδιών.
Για τους λόγους αυτούς, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να ενημερώνουν με
κάθε μέσο τους κηδεμόνες (τηλεφώνημα, μήνυμα από λογαριασμό του σχολείου
στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή στο κινητό τηλέφωνο των γονέων/κηδεμόνων
(SMS), επιστολή) και να φροντίζουν να πληροφορούνται τους λόγους
απουσίας των μαθητών/τριών. Η ενημέρωση πρέπει να γίνεται για κάθε ημέρα
απουσίας εντός της εβδομάδας που σημειώθηκε. Σε περίπτωση που
μαθητής/τρια απουσιάσει τρεις συνεχόμενες ημέρες ή πραγματοποιήσει
τριάντα (30) συνολικά απουσίες, ο/η υπεύθυνος/η του τμήματος επικοινωνεί
άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας και ενημερώνει
τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου. Για τον λόγο αυτό ενημερώνεται ανά
εβδομάδα το αργότερο και το ηλεκτρονικά τηρούμενο βιβλίο φοίτησης.
Για πρώτη φορά, θεσμοθετείται η μη προσμέτρηση απουσιών
μαθητών/τριών για διάστημα μέχρι είκοσι (20) ημερών, οι οποίες
οφείλονται σε σοβαρά και επείγοντα περιστατικά και απαιτούν μεγάλο
χρονικό διάστημα ανάρρωσης.
2. Προθεσμίες εγγραφής
Τον Μάιο κάθε σχολικής χρονιάς οι γονείς/κηδεμόνες καλούνται να
κάνουν αίτηση εγγραφής- δήλωση προτίμησης για την εγγραφή και ένταξη των
παιδιών τους σε τάξη ή τμήμα Προσανατολισμού την επόμενη σχολική
χρονιά. Η εγγραφή ολοκληρώνεται από τις σχολικές μονάδες όταν παραλάβουν
τα απολυτήρια του Δημοτικού σχολείου, για την εγγραφή στην Α΄
Γυμνασίου, και μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων για τις υπόλοιπες
τάξεις.
3. Η θρησκευτική εορτή των Τριών Ιεραρχών ορίζεται ημέρα αργίας
Κατά την παραμονή της εορτής των Τριών Ιεραρχών πραγματοποιούνται στα
σχολεία εορταστικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες, για τις οποίες
αφιερώνεται ένα δίωρο από το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων, με ευθύνη και
απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών.
4. Πλαίσιο οργάνωσης σχολικής ζωής
Πρόκειται για ένα πλαίσιο κανόνων που εξειδικεύει τις γενικώς
ισχύουσες διατάξεις, προσαρμόζοντάς τις στις ιδιαιτερότητες της σχολικής
μονάδας, το οποίο διαμορφώνουν από κοινού και δεσμεύονται στην τήρησή
του τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Μέσω της εμπλοκής και των
μαθητών/-τριών στη διαμόρφωση αυτού του πλαισίου κανόνων, καλλιεργείται η
συμμετοχική ευθύνη και ενθαρρύνεται η αυτενέργεια, η κριτική σκέψη και ο
δημοκρατικός διάλογος για την από κοινού λήψη αποφάσεων και ανάπτυξη
δράσεων.
5. Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα
Για κάθε παρέκκλιση από την προσήκουσα διαγωγή και από το Πλαίσιο
οργάνωσης σχολικής ζωής και αναλόγως του βαθμού της παρέκκλισης είναι
δυνατόν να χρησιμοποιηθούν:
α) παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες και
β) παιδαγωγικά μέτρα.
Οι παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες (όπως έκφραση συγγνώμης,
αποκατάσταση ζημιών, έμπρακτη μεταμέλεια, διαμεσολάβηση)
χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών με
περισσότερο ήπια μέσα από τα παιδαγωγικά μέτρα.
Όσον αφορά τα παιδαγωγικά μέτρα, με την Υπουργική Απόφαση καταργείται
το μέτρο της πέραν των δυο ημερών αποβολής από τα μαθήματα, δεδομένου
ότι η παιδαγωγική αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς εντός του
σχολικού περιβάλλοντος καθιστά περιττή την, ούτως ή άλλως
αναποτελεσματική, κλιμάκωση των ημερών απομάκρυνσης από τα μαθήματα.
6. Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης
Καθιερώνεται η απονομή ενός νέου επαίνου για την επιβράβευση της
προσπάθειας των μαθητών που δεν συγκέντρωσαν κατ’ ανάγκην υψηλή
βαθμολογία, κατάφεραν όμως να σημειώσουν σημαντική βελτίωση της
συνολικής επίδοσής τους, κατά την κρίση του οικείου Συλλόγου
Διδασκόντων/ουσών.
7. Διαγωγή
Η διαγωγή των μαθητών/τριών χαρακτηρίζεται εφεξής ως «εξαιρετική»,
«καλή» ή «μεμπτή», σε αντικατάσταση των γλωσσικά παρωχημένων
χαρακτηρισμών («κοσμιωτάτη», «κοσμία», «επίμεμπτη») και δεν αναγράφεται
στους τίτλους σπουδών.
8. Ηλεκτρονική τήρηση των Βιβλίων
Από τα υπηρεσιακά έντυπα, θα τηρούνται μόνο σε ηλεκτρονική μορφή στο
πληροφοριακό σύστημα MySchool τα Ατομικά Δελτία Μαθητών/τριών, τα
Υπηρεσιακά Σημειώματα Μετεγγραφής Μαθητών/τριών, τα Ωρολόγια Προγράμματα
των σχολικών μονάδων (δημόσιων και ιδιωτικών) και τα Δελτία Κίνησης
Προσωπικού μετά από εγκύκλιο που θα καθορίσει τις λεπτομέρειες της
ηλεκτρονικής τήρησης.
Έτσι από τα υπηρεσιακά βιβλία, θα τηρούνται μόνο σε ηλεκτρονική
μορφή το Βιβλίο Υλικού, το Βιβλίο Βιβλιοθήκης, και το Βιβλίο Καταγραφής
Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας (που αντικαθιστά το
"ποινολόγιο"), το Βιβλίο Φοίτησης (για τις απουσίες) και το
Ευρετήριο μετά από εγκύκλιο που θα καθορίσει τις λεπτομέρειες της
ηλεκτρονικής τήρησης.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου