Του Χάρη Φλουδόπουλου
Η χθεσινή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του ΟΛΠ έδειξε
την ραγδαία βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων του οργανισμού, με τον
κύκλο εργασιών να φτάνει τα 132,9 εκατ. ευρώ το 2018 (από 111,5 εκατ.
ευρώ) κυρίως εξαιτίας της αύξησης της δραστηριότητας του λιμανιού.
Αυξητικά κινήθηκε το αντάλλαγμα παραχώρησης, τα έσοδα από το σταθμό
εμπορευματοκιβωτίων, από τη διακίνηση αυτοκινήτων αλλά και τη
ναυπηγοεπισκευή.
Επίσης
διπλασιάστηκαν τα κέρδη προ φόρων από 21,2 εκατ. ευρώ σε 42,3 εκατ.
ευρώ ενώ το αντάλλαγμα παραχώρησης προς το ελληνικό δημόσιο θα φτάσει τα
4,8 εκατ. ευρώ.
Εδώ
λοιπόν αποδεικνύεται ότι τα έσοδα του δημοσίου αυξάνονται σημαντικά
αφού η παλιά σύμβαση παραχώρησης προέβλεπε την καταβολή του 2% του
κύκλου εργασιών, ο οποίος κυμαινόταν στα 100 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου 2
εκατ. ευρώ.
Πλέον
με την αύξηση του ανταλλάγματος παραχώρησης στο 3,5% του κύκλου
εργασιών αλλά και την αύξηση των δραστηριοτήτων στο λιμάνι, το έσοδο του
δημοσίου έχει αυξηθεί.
Την
ίδια στιγμή πάντως που το δημόσιο βλέπει τα έσοδά του να αυξάνονται από
την ανοδική πορεία του λιμανιού του Πειραιά, σε εκκρεμότητα παραμένει
το θέμα της έγκρισης του επενδυτικού προγράμματος.
Το
ζήτημα μπαίνει σε κρίσιμη καμπή και την επόμενη εβδομάδα συνεδριάζει το
η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) που θα εξετάσει το
θέμα του business plan του ΟΛΠ. Η πλευρά του ΟΛΠ αναμένει να δει τα
αποτελέσματα της συνεδρίασης, διατηρώντας ταυτόχρονα το όπλο της
προσφυγής σε διαιτησία σε περίπτωση που δεν υπάρξει λύση.
Εφόσον
μάλιστα διαπιστωθεί ότι το δημόσιο δεν ανταποκρίνεται στις προθεσμίες
που έχουν τεθεί για την έγκριση και διευκόλυνση υλοποίησης του
επενδυτικού πλάνου, η πλευρά του ΟΛΠ θεωρεί ότι στην πράξη αποσυνδέεται η
υλοποίησή του από την μεταφορά του 16% των μετοχών από το Δημόσιο στην
Coscο, που προβλεπόταν στη σύμβαση παραχώρησης να γίνει το 2021 με την
προϋπόθεση της ολοκλήρωσης των υποχρεωτικών επενδύσεων.
Πηγή: Capital
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου