Tην Τετάρτη 23 Μαΐου σε μια μεγαλοπρεπή συνέντευξη τύπου στις Βρυξέλλες ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Αντόνιο Ταγιάνι αναφέρθηκε στις επικείμενες Ευρωεκλογές και στα μεγάλα πολιτικά διακυβεύματα.
Φυσικά προκειμένου να μπορέσουν να εκφραστούν οι λαοί στις
Ευρωεκλογές του Μαΐου 2019 θα πρέπει πρώτα απ΄ όλα να εμπεδωθεί η
πολυφωνία και ο πλουραλισμός στα ΜΜΕ παντός τύπου. Διότι μόνο έτσι οι
πολίτες θα μπορέσουν να γίνουν κοινωνοί των θέσεων των πολιτικών
δυνάμεων που θα συμμετάσχουν στις Ευρωεκλογές.
Ταυτόχρονα θα πρέπει να αρθούν όλα τα τεχνικά εμπόδια και διάφορα
«κόλπα» τα οποία σκαρώνουν οι εκλογικοί νόμοι που ισχύουν σε κάθε κράτος
μέλος.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημανθεί ότι η ΕΕ θέτει τις βασικές αρχές σε σχέση με τον εκλογικό νόμο που θα ισχύσει στις Ευρωεκλογές στα διάφορα κράτη μέλη και αφήνει μια σειρά από σημαντικές ρυθμίσεις στην εθνική νομοθεσία. Ρυθμίσεις οι οποίες όμως υπόκεινται στον έλεγχο του δικαίου της Ένωσης μια και δεν μπορεί να οδηγούν σε παραβίαση βασικών όρων όπως είναι η πολυφωνία και τα δημοκρατικά δικαιώματα των εκλογέων, των υποψηφίων αλλά και των πολιτικών σχηματισμών που συμμετέχουν στις Ευρωεκλογές.
Το πρώτο ζήτημα που τίθεται είναι το περίφημο κατώφλι ή άλλως το όριο εισόδου στην Ευρωβουλή το οποίο επιβάλουν οι διάφορες εθνικές νομοθεσίες. Και για μεν την Ελλάδα και άλλες χώρες είναι το 3% για δε τη Γερμανία το 5%.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημανθεί ότι η ΕΕ θέτει τις βασικές αρχές σε σχέση με τον εκλογικό νόμο που θα ισχύσει στις Ευρωεκλογές στα διάφορα κράτη μέλη και αφήνει μια σειρά από σημαντικές ρυθμίσεις στην εθνική νομοθεσία. Ρυθμίσεις οι οποίες όμως υπόκεινται στον έλεγχο του δικαίου της Ένωσης μια και δεν μπορεί να οδηγούν σε παραβίαση βασικών όρων όπως είναι η πολυφωνία και τα δημοκρατικά δικαιώματα των εκλογέων, των υποψηφίων αλλά και των πολιτικών σχηματισμών που συμμετέχουν στις Ευρωεκλογές.
Το πρώτο ζήτημα που τίθεται είναι το περίφημο κατώφλι ή άλλως το όριο εισόδου στην Ευρωβουλή το οποίο επιβάλουν οι διάφορες εθνικές νομοθεσίες. Και για μεν την Ελλάδα και άλλες χώρες είναι το 3% για δε τη Γερμανία το 5%.
Να επισημάνουμε εν προκειμένω ότι οι διάφοροι καλπονοθευτικοί νόμοι
που επιβάλουν το όριο του 3% ή 5% θεσπίστηκαν και νομιμοποιήθηκαν από τα
εθνικά δικαστήρια ενόψει της αναγκαιότητας για δήθεν κυβερνητική
σταθερότητα. Και είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο δεν αφορά τις
Ευρωεκλογές.
Το δεύτερο στοιχείο, ακόμη πιο σημαντικό και από τον εκλογικό νόμο, είναι η διαμόρφωση του εκλογικού Σώματος. Ποιοι άραγε έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν ως ψηφοφόροι στις Ευρωεκλογές; Στο σημείο αυτό καθοριστικό ρόλο παίζουν οι διάφορες διαδικασίες πολιτογράφησης αλλοδαπών οι οποίες επιτρέπουν στις εκάστοτε κυβερνήσεις και στα συστημικά κόμματα να προχωρούν σε χορήγηση υπηκοότητας σε μετανάστες επηρεάζοντας έτσι την τελική έκβαση του εκλογικού αποτελέσματος.
Το δεύτερο στοιχείο, ακόμη πιο σημαντικό και από τον εκλογικό νόμο, είναι η διαμόρφωση του εκλογικού Σώματος. Ποιοι άραγε έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν ως ψηφοφόροι στις Ευρωεκλογές; Στο σημείο αυτό καθοριστικό ρόλο παίζουν οι διάφορες διαδικασίες πολιτογράφησης αλλοδαπών οι οποίες επιτρέπουν στις εκάστοτε κυβερνήσεις και στα συστημικά κόμματα να προχωρούν σε χορήγηση υπηκοότητας σε μετανάστες επηρεάζοντας έτσι την τελική έκβαση του εκλογικού αποτελέσματος.
Στο πλαίσιο αυτό καθοριστικό ρόλο για τις επόμενες Ευρωεκλογές στην
Πατρίδα μας αποκτά το ζήτημα των σχεδιαζόμενων αθρόων ελληνοποιήσεων
διαφόρων μεταναστών αλλά και προσφύγων που βρίσκονται στην Ελληνική
Επικράτεια.
Μάλιστα μετά από Ερώτηση-Παρέμβασή μου κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες στις 3/5/2018, ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Φράνς Τίμμερμανς έβγαλε κίτρινη κάρτα στις αθρόες ελληνοποιήσεις μεταναστών που σχεδιάζει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Ειδικότερα κατά την εν λόγω συνεδρίαση κατήγγειλα τις αθρόες και συνάμα μαζικές ελληνοποιήσεις μεταναστών που σχεδιάζει να δρομολογήσει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Μια ενέργεια η οποία εφόσον γίνει με μαζικό τρόπο και χωρίς ουσιαστικά τήρηση των κριτηρίων θα αποτελεί στην πράξη καραμπινάτη παραβίαση όχι μόνο του δικαίου της ΕΕ (μια και θα οδηγεί σε παραχώρηση και της ευρωπαϊκής ιθαγένειας), αλλά κυρίως του Ελληνικού Συντάγματος καθώς θα αλλοιώσει τη σύνθεση του εκλογικού Σώματος και μάλιστα ενόψει των επικείμενων Ευρωεκλογών καθώς επίσης και των εθνικών και αυτοδιοικητικών εκλογών.
Μάλιστα μετά από Ερώτηση-Παρέμβασή μου κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες στις 3/5/2018, ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Φράνς Τίμμερμανς έβγαλε κίτρινη κάρτα στις αθρόες ελληνοποιήσεις μεταναστών που σχεδιάζει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Ειδικότερα κατά την εν λόγω συνεδρίαση κατήγγειλα τις αθρόες και συνάμα μαζικές ελληνοποιήσεις μεταναστών που σχεδιάζει να δρομολογήσει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Μια ενέργεια η οποία εφόσον γίνει με μαζικό τρόπο και χωρίς ουσιαστικά τήρηση των κριτηρίων θα αποτελεί στην πράξη καραμπινάτη παραβίαση όχι μόνο του δικαίου της ΕΕ (μια και θα οδηγεί σε παραχώρηση και της ευρωπαϊκής ιθαγένειας), αλλά κυρίως του Ελληνικού Συντάγματος καθώς θα αλλοιώσει τη σύνθεση του εκλογικού Σώματος και μάλιστα ενόψει των επικείμενων Ευρωεκλογών καθώς επίσης και των εθνικών και αυτοδιοικητικών εκλογών.
Απαντώντας λοιπόν στις καταγγελίες μας ο Φράνς Τίμμερμανς επισήμανε
τα εξής: «Ιδιαίτερα περίπλοκο θέμα. Περίπλοκο διότι και η απόφαση
σχετικά με το ποιος επιτρέπεται να ψηφίσει, να συμμετάσχει στις εκλογές
και ποιος λαμβάνει την εθνική ιθαγένεια ως γνωρίζετε είναι εθνική
αρμοδιότητα. Έχουμε ευρωπαϊκά πρότυπα βεβαίως, βρισκόμαστε και μέσα σε
μια συζήτηση γι΄ αυτό το λεγόμενο passport skim στη Μάλτα. Έχουμε
κάποιες απαιτήσεις όταν δηλαδή δώσετε ιθαγένεια σε κάποιον πρέπει να
έχει κάποια προφανή διασύνδεση με την συγκεκριμένη χώρα, αυτό
απαιτείται».
Και ο Αντιπρόεδρος της Κομισιόν κατέληξε: «Τώρα απλά μαζική χορήγηση
ιθαγένειας φαίνεται όντως να αντιβαίνει σε ευρωπαϊκά πρότυπα. Το
διατυπώνω πολύ προσεκτικά ωστόσο, το δικαίωμα χορήγησης ιθαγένειας υπό
ορισμένες συνθήκες, υπό ορισμένους όρους, είναι εθνικό κυριαρχικό
δικαίωμα των χωρών-μελών. Έχουν όμως την ευθύνη να διασφαλίσουν ότι το
γεγονός ότι χορηγούν το δικαίωμα αυτό λαμβάνει υπόψιν και τα συμφέροντα
άλλων χωρών μελών, των άλλων χωρών μελών. Αυτά είναι τα στάνταρ τα οποία
πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν και φοβούμαι ότι δεν μπορώ να απαντήσω
ευρύτερα απ’ αυτό».
Είναι λοιπόν προφανές ότι εάν πραγματοποιηθεί τελικά η σχεδιαζόμενη
αθρόα ελληνοποίηση μεταναστών και προσφύγων αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα
την αλλοίωση του εκλογικού Σώματος και τη νόθευση της εκλογικής βούλησης
του Ελληνικού λαού. Και μάλιστα τη στιγμή που η κυβέρνηση αρνείται
πεισματικά να διαμορφώσει τους όρους υπό τους οποίους θα μπορέσει να
ασκήσει απρόσκοπτα το εκλογικό της δικαίωμα η γενιά του brain drain που
αναγκάστηκε να ξενιτευτεί λόγω τρόικας και μνημονίων.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου