Γράφει ο Χρήστος Βαλκάνιος
Ποιος θα μπορούσε άραγε να μην είναι αντίθετος με κάθε έγκλημα που γίνεται γύρω του.
Πολύ περισσότερο όταν ο δράστης ξέρει πολύ καλά τι κάνει και θεωρεί ότι με αυτό τον τρόπο θα αλλάξει τον εαυτό του αλλά και τον κόσμο προς το καλλίτερο… Σε αυτή ουσιαστικά την αντίληψη βλέπουμε ότι κινείται το ριζοσπαστικό Ισλάμ, όμως αυτή η αντίληψη καθόλου δεν συνάδει με την καθημερινότητα και τα ήθη του μεγαλύτερου μέρους του κόσμου, που κάτι τέτοιο το θεωρεί πράξη παράνομη και καταδικαστέα. Ναι ο καθένας έχει το δικαίωμα να πιστεύει ότι θέλει, δεν έχει όμως το δικαίωμα να ενοχλεί και το χειρότερο να θεωρεί ότι πρέπει να εξολοθρεύσει τον διπλανό του, απλά επειδή δεν έχει τις ίδιες θρησκευτικές ή άλλες αντιλήψεις. Για αυτό το λόγο και θέλοντας να ποινικοποιήσει αυτές τις πράξεις βίας η Βουλγαρία συζητά την ποινικοποίηση του ριζοσπαστικού Ισλάμ. Αν δεν τα καταφέρει να περιγράψει με το σωστό τρόπο τι είναι ριζοσπαστικό Ισλάμ και να αποφύγει παγίδες που θα μπορούσαν να φέρουν άστοχες αντιδημοκρατικές γενικεύσεις, τότε θα έχει καταφέρει να προσφέρει ένα καλό παράδειγμα και για τις υπόλοιπες χώρες που έχουν τους ίδιους προβληματισμούς.
Έτσι, στην Βουλγαρία οι κήρυκες του ριζοσπαστικού Ισλάμ αντιμετωπίζουν έως και τρία χρόνια φυλάκιση και πρόστιμο έως 5.000 λέβα (περίπου € 2500), στο πλαίσιο των αλλαγών στον ποινικό κώδικα, που εγκρίθηκαν την περασμένη εβδομάδα από τους Βούλγαρους βουλευτές. Η πρόταση για την ποινικοποίηση του κηρύγματος υπέρ του ριζοσπαστικού Ισλάμ, εγκρίθηκε με πλειοψηφία 106 ψήφων. Μόνο τρεις βουλευτές ψήφισαν κατά, ενώ δέκα απείχαν. Βουλευτές από το εθνικιστικό-Τουρκικό Κίνημα Δικαιωμάτων και Ελευθεριών, αποχώρησαν από την ολομέλεια πριν από την ψηφοφορία. Ένα από τα ηγετικά στελέχη του PF ο Krasimir Karakachakov δήλωσε ότι, «Το πρόβλημα με το ριζοσπαστικό Ισλάμ είναι ήδη γεγονός στη Βουλγαρία.
Τέτοιες πράξεις και δομές χρηματοδοτούνται από εξωτερικούς παράγοντες και ο ποινικός κώδικας θα πρέπει να τις καθορίσει σαφώς και να τις ενοχοποιήσει». Οι εγκριθείσες τροπολογίες προβλέπουν έξι προϋποθέσεις για να χαρακτηρισθεί μια ιδεολογία ως ριζοσπαστική. Μεταξύ αυτών είναι αντίληψη για τη δημιουργία ενός ισλαμικού κράτους ή Χαλιφάτου, ζητώντας την επιβολή του νόμου της Σαρία και του τζιχάντ κατά των μη-μουσουλμάνων, προσηλυτισμός οπαδών, συλλογή πόρων για τρομοκρατικές οργανώσεις των οποίων η ιδεολογία βασίζεται στο Ισλάμ, … Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων, ο αντιπρόεδρος του MRF, Aliosman Imamov, χαρακτήρισε το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου ως μια ανεπιτυχή προσπάθεια χάραξης μιας διαχωριστικής γραμμής ανάμεσα στη θρησκεία και τη ριζοσπαστικοποίηση, ανέφερε δε ότι, «είμαστε κατά της ριζοσπαστικοποίησης, αλλά εγώ … το θεωρώ βλάσφημο για κάποιον από το βήμα αυτό να προσπαθεί να με πείσει ότι η θρησκεία μου δημιουργεί τρομοκράτες» και προειδοποίησε με νόημα ότι το κείμενο θα «επηρεάσει (αρνητικά) εκατομμύρια (ανθρώπους)»… Ο Imamov διαμαρτυρήθηκε ότι το νομοσχέδιο στοχεύει τους μουσουλμάνους μόνο και όχι τη ριζοσπαστικοποίηση σε άλλες θρησκευτικές κοινότητες, κατηγορώντας μερικούς από τους συναδέλφους του βουλευτές ως ισλαμοφοβικούς. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το κόμμα του θα στηρίξει τη νομική πρωτοβουλία εάν καλυφθεί η ριζοσπαστικοποίηση σε όλες τις θρησκευτικές ιδεολογίες στη Βουλγαρία, επειδή «αυτό θα ήταν η σωστή προσέγγιση».
Σε απάντηση, η δεύτερη συμπρόεδρος του Πατριωτικού Μετώπου, Valeri Simeonov υποστήριξε ότι ο νέος νόμος αποτελεί μια κίνηση για να αποτρέψει την εισβολή του ριζοσπαστικού Ισλάμ. Κατηγόρησε επίσης το MRF ότι είναι το μοναδικό κόμμα στη Βουλγαρία το οποίο εκμεταλλεύεται τη θρησκεία για πολιτικούς σκοπούς. Η ποινικοποίηση αυτή έρχεται μόλις μία εβδομάδα μετά από τότε που οι βουλευτές έδωσαν ευρεία υποστήριξη σε ένα νέο νομοσχέδιο που απαγορεύει δημόσια να φέρονται φορέματα που καλύπτουν το πρόσωπο, τα οποία είναι γνωστά ως «μπούρκα». Το μουσουλμανικό πέπλο βέβαια έχει ήδη απαγορευθεί σε τοπικό επίπεδο σε πολλές άλλες πόλεις, συμπεριλαμβανομένων των Pazardjik, Sliven, Burgas και Stara Zagora. Δεν είναι γνωστό αν Βούλγαροι πολίτες έχουν ενταχθεί στην ISIS ως ξένοι μαχητές, ωστόσο, τον Ιούλιο του 2015, εισαγγελείς κατηγόρησαν 14 μουσουλμάνους, συμπεριλαμβανομένου του αμφιλεγόμενου ιμάμη Ahmed Moussa από το Pazardjik και τα κοντινά Plovdiv, Asenovgrad και Startsevo, με την κατηγορία της υποκίνησης θρησκευτικού μίσους μέσω του κηρύγματος τους και με την προώθηση προπαγάνδας του ISIS.
Θεωρούμε ότι η Βουλγαρία κινείται προς μια κατεύθυνση που και η Ελλάδα θα πρέπει να εξετάσει πολύ σοβαρά. Πέρα από πολιτικές ή άλλες σκοπιμότητες το θέμα βρίσκεται μπροστά μας και όσοι θεωρούν ότι η τρομοκρατία και η βία αποτελούν ιδεολογικό, θρησκευτικό ή όποιας άλλης μορφής τρόπο έκφρασης, θα πρέπει να βρίσκονται αντιμέτωποι με το νόμο.
Χρήστος Καλογερόπουλος – Βαλκάνιος
Στρατηγικός Αναλυτής
Εξειδικευμένος σε Θέματα Διεθνούς Ασφάλειας
στη ΝΑ Μεσόγειο
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου