Όταν οι ιθύνοντες της Cosco κατέφθασαν στο λιμάνι του Πειραιά πριν από πέντε χρόνια, τους υποδέχτηκαν διαδηλωτές με πανό που τους ζητούσαν να γυρίσουν στην Κίνα. Πλέον, η εταιρεία έχει καταφέρει να κάμψει τις αντιστάσεις των σωματείων και να μετριάσει την κριτική που ασκείται εις βάρος της, δημιουργώντας τουλάχιστον 1.000 νέες θέσεις εργασίας σε μια χώρα που μαστίζεται από την ανεργία, σημειώνει η Wall Street Journal σε κεντρικό άρθρο της.
Η Cosco, κάνοντας επενδύσεις δισεκατομμυρίων, μετέτρεψε το λιμάνι του Πειραιά σε έναν από τους πλέον αναπτυσσόμενους κόμβους της Μεσογείου, κάνοντας μία από τις πλέον επιτυχημένες ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα, τονίζει το άρθρο. Παρά τις επικρίσεις που δέχεται το Πεκίνο, ότι οι κρατικές του εταιρείες καταβάλλουν υπέρογκα ποσά για τις επενδύσεις τους, το «στοίχημά» της στον Πειραιά απέδωσε καρπούς.
Αυτό που κατάφερε η Cosco ήταν να μπει με δυναμικό τρόπο στη μεγάλη ναυτιλιακή αγορά, επενδύοντας σε «ισχυρά» διεθνή λιμάνια και να αντιπαρατεθεί με επιτυχία με «γίγαντες» της ναυτιλίας όπως η δανέζικη A.P. Moeller-Maersk και η DP World στο Ντουμπάι. Τα κέρδη ήταν σημαντικά και για το λιμάνι του Πειραιά, καθώς ξέφυγε από τη μιζέρια και την παρακμή των τελευταίων χρόνων και μεταμορφώθηκε σε έναν από τους σημαντικότερους ευρωπαϊκούς κόμβους.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 2008, έναν χρόνο πριν από την επένδυση της Cosco, στον Πειραιά διακινούνταν μόλις 433.582 κοντέινερ. Το 2013 ο αριθμός αυτός επταπλασιάστηκε, στα 3,16 εκατ. κοντέινερ, γεγονός που οφείλεται κατά 80% στην κινεζική εταιρεία, εκτιμά η Wall Street Journal. «Καταφέραμε να πετύχουμε στον Πειραιά. Το 2009 τα πράγματα δεν ήταν τόσο υποσχόμενα. Δεν είχαμε δουλειά εξαιτίας της οικονομικής κρίσης», τονίζει Fu Cheng Qiu, CEO της θυγατρικής της Cosco στον Πειραιά. Έκτοτε η Cosco έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της να επεκταθεί, εκτιμώντας ότι ο όγκος των κοντέινερς μπορεί να αυξηθεί πάνω από τα 6 εκατ. μέχρι το 2016.
online.wsj.com
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου