Ιταλία και Μάλτα απέδειξαν πως με τις σωστές πολιτικές μπόρεσαν και σταμάτησαν τη δράση των ΜΚΟ-διακινητών στη Μεσόγειο.
Από τις 26 Αυγούστου δεν υπάρχει πλοίο ΜΚΟ στις
βασικές διαδρομές που χρησιμοποιούν οι παράνομοι μετανάστες για να
ταξιδέψουν από τη Βόρεια Αφρική στην ευρωπαϊκή ήπειρο.
Ελπίζουμε και η Ελλάδα να πάρει μαθήματα και να περιορίσει την δράση των ΜΚΟ-διακινητών.
Όπως
αναφέρει ο Guardian σε σχετικό ρεπορτάζ, η συγκεκριμένη κατάσταση
διαμορφώθηκε εξαιτίας των πολιτικών που ακολουθούν και εφαρμόζουν τόσο η
Μάλτα, όσο και η Ιταλία, με συνέπεια τη ραγδαία μείωση των αποστολών
διάσωσης-διακίνησης από ΜΚΟ στην Κεντρική Μεσόγειο.
Το διάστημα
από τις 26 Αυγούστου έως σήμερα είναι το μεγαλύτερο που έχει καταγραφεί
χωρίς σκάφος ΜΚΟ στη Μεσόγειο. Κάτι ανάλογο είχε γίνει και στο διάστημα
από τις 28 Ιουνίου έως τις 8 Ιουλίου του τρέχοντος έτους. Σε αυτό το
διάστημα, είχαν χάσει τη ζωή τους τουλάχιστον 300 άνθρωποι.
Συνολικά
10 σκάφη ΜΚΟ επιχειρούν στη Μεσόγειο. Από αυτά, τα τρία έχουν
εγκλωβιστεί στο λιμάνι της Βαλέτας, λόγω της διαμάχης που έχει προκύψει
για τη σημαία που φέρουν. Το γερμανικό πλοίο Juventa βρίσκεται εδώ και
ένα χρόνο παροπλισμένο στο λιμάνι Τραπάνι της Σικελίας, παρ' ότι οι
εισαγγελικές αρχές απέσυραν τις καταγγελίες εναντίον του πληρώματός του.
Μετά την απόφαση της ιταλικής κυβέρνησης να κλείσει τα λιμάνια της
γειτονικής χώρας για τους παράνομους μετανάστες, τα υπόλοιπα πλοία της
ΜΚΟ Open Arms αποσύρθηκαν, καθώς δεν τυγχάνουν της υποστήριξης που
απαιτείται.
Επίσης, το Aquarius, το οποίο είχε διασώσει
εκατοντάδες μετανάστες, διέπλευσε στην Ισπανία, όταν τόσο η Μάλτα όσο
και η Ιταλία, δεν του επέτρεψαν να εισέλθει στα λιμάνια της χώρας. Το
Aquarius βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη Γαλλία και αναμένει το «πράσινο
φως» για να «βγει» στη Μεσόγειο, ωστόσο δεν έχει δοθεί καμία εγγύηση για
τη μόνιμη παρουσία του.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου