Ξεκίνησε η εφαρμογή του “νέου νόμου Σπίρτζη”, ήτοι του ν.4530/2018με το πλήθος αυτοδιοικητικών διατάξεων (όπως την απαλλαγή επιπλέον παραχωρησιούχων από δημοτικά τέλη, τη μείωση
δημοτικών τελών για χώρους της Αττικό Μετρό, τη νέα αρμοδιότητα άνευ
πόρων προς ΟΤΑ Α’ & Β’ βαθμού κ.ο.κ.).
Χθες 12/4 εκδόθηκε μάλιστα η 1η Εγκύκλιος από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, υπό τον τίτλο “Κοινοποίηση αποσπάσματος ν.4530/2018”.
Αφορά ειδικά το άρθρο 17 του νέου νόμου, που προβλέπει πρόστιμα χιλιάδων ευρώ σε Δήμους εφόσον δεν προβούν εντός προθεσμίας στην εφαρμογή του.
Η Εγκύκλιος απευθύνεται, μεταξύ άλλων, στην ΚΕΔΕ,προκειμένου να ενημερώσει όλους τους αρμόδιους Δήμους της Χώρας, αλλά και στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του εν λόγω Υπουργείου.
Αναφέρει ότι με το αρ.17 ορίζεται η υποχρέωση των Δήμων, του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ, για τις περιοχές ευθύνης τους,να καθορίσουν “άμεσα και εντός συγκεκριμένων προθεσμιών”θέσεις στάσης/στάθμευσης (πιάτσες) και αποεπιβίβασης για τα Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης- ΤΑΞΙ (Ε∆Χ- ΤΑΞΙ) αυτοκίνητα στο βασικό ή κύριο οδικό δίκτυο των πρωτευουσών των Π.Ε της Χώρας.
Στη συνέχεια επισημαίνει, επιπλέον των προθεσμιών, τα πρόστιμα, δηλαδή ότι “για κάθε έτος που παρέρχεται άπρακτο επιβάλλονται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τα πρόστιμα το ύψος των οποίων ορίζεται από 50.000,00 έως 200.000,00 ευρώ.”
Τέλος, διευκρινίζει ότι για τον καθορισμό θέσεων στάσης ή στάθμευσης Ε∆Χ- ΤΑΞΙ οχημάτων στο λοιπό οδικό δίκτυο της Χώρας, εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις του άρθρου 5 του π.δ. 243 και 244/1987 (Α' 104),όπως ισχύουν.
Υπενθυμίζεται ότι την ύπαρξη του αρ.17 είχε σημειώσει –ήδη την επομένη της κατάθεσής του- μόνο η μείζων αντιπολίτευση της ΚΕΔΕ στην από 10/3/2018 Ανακοίνωση του Επικεφαλής της, Απ. Κοιμήση, καθώς και ότι η ρύθμιση, στη μορφή που είχε αρχικώς κατατεθεί από την Κυβέρνηση, προέβλεπε πρόστιμα από 100.000,00 έως 400.000,00 ευρώ, πρόβλεψη που τροποποιήθηκε λίγο πριν την ψήφιση.
Μπορείτε να δείτε το πλήρες κείμενο της Εγκυκλίου εδώ,
αλλά και ολόκληρο το άρθρο 17 του ν.4530/2018 εδώ.
Χθες 12/4 εκδόθηκε μάλιστα η 1η Εγκύκλιος από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, υπό τον τίτλο “Κοινοποίηση αποσπάσματος ν.4530/2018”.
Αφορά ειδικά το άρθρο 17 του νέου νόμου, που προβλέπει πρόστιμα χιλιάδων ευρώ σε Δήμους εφόσον δεν προβούν εντός προθεσμίας στην εφαρμογή του.
Η Εγκύκλιος απευθύνεται, μεταξύ άλλων, στην ΚΕΔΕ,προκειμένου να ενημερώσει όλους τους αρμόδιους Δήμους της Χώρας, αλλά και στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του εν λόγω Υπουργείου.
Αναφέρει ότι με το αρ.17 ορίζεται η υποχρέωση των Δήμων, του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ, για τις περιοχές ευθύνης τους,να καθορίσουν “άμεσα και εντός συγκεκριμένων προθεσμιών”θέσεις στάσης/στάθμευσης (πιάτσες) και αποεπιβίβασης για τα Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης- ΤΑΞΙ (Ε∆Χ- ΤΑΞΙ) αυτοκίνητα στο βασικό ή κύριο οδικό δίκτυο των πρωτευουσών των Π.Ε της Χώρας.
Στη συνέχεια επισημαίνει, επιπλέον των προθεσμιών, τα πρόστιμα, δηλαδή ότι “για κάθε έτος που παρέρχεται άπρακτο επιβάλλονται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τα πρόστιμα το ύψος των οποίων ορίζεται από 50.000,00 έως 200.000,00 ευρώ.”
Τέλος, διευκρινίζει ότι για τον καθορισμό θέσεων στάσης ή στάθμευσης Ε∆Χ- ΤΑΞΙ οχημάτων στο λοιπό οδικό δίκτυο της Χώρας, εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις του άρθρου 5 του π.δ. 243 και 244/1987 (Α' 104),όπως ισχύουν.
Υπενθυμίζεται ότι την ύπαρξη του αρ.17 είχε σημειώσει –ήδη την επομένη της κατάθεσής του- μόνο η μείζων αντιπολίτευση της ΚΕΔΕ στην από 10/3/2018 Ανακοίνωση του Επικεφαλής της, Απ. Κοιμήση, καθώς και ότι η ρύθμιση, στη μορφή που είχε αρχικώς κατατεθεί από την Κυβέρνηση, προέβλεπε πρόστιμα από 100.000,00 έως 400.000,00 ευρώ, πρόβλεψη που τροποποιήθηκε λίγο πριν την ψήφιση.
Μπορείτε να δείτε το πλήρες κείμενο της Εγκυκλίου εδώ,
αλλά και ολόκληρο το άρθρο 17 του ν.4530/2018 εδώ.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου