Ειδικό εγχειρίδιο υιοθετεί την προπαγάνδα της Άγκυρας ■ Διακομματικές οι ευθύνες ■ Επί Αντ. Σαμαρά (το 2014) έγινε το «λάθος» που συνεχίζει ακόμα και σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ
Το υπ. Παιδείας βρήκε Τούρκους μουσουλμάνους στη Θράκη
Καταγγελία Ράπτη στη Βουλή για την (απίστευτη) αναφορά στο εγχειρίδιο το οποίο εκδόθηκε τον Ιούλιο του 2014
Ρεπορτάζ Φανή Χαρίση
Aδιόρθωτοι παραμένουμε, ως κράτος, στα σχολικά και εκπαιδευτικά
εγχειρίδια. Τελευταίο κρούσμα, το εγχειρίδιο του Εθνικού Οργανισμού
Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) του
υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Πιστοποίηση Εκπαιδευτικής Επάρκειας
Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης», το οποίο στη σελίδα 27
στην ενότητα της γλώσσας για την περιοχή της Θράκης κάνει λόγο για
μουσουλμάνους Τούρκους!
«Είναι σημαντικό ο εκπαιδευτής να διερευνήσει από νωρίς το επίπεδο των εκπαιδευομένων ως προς την ελληνική γλώσσα και να προσαρμόσει σε αυτό τόσο τον προφορικό λόγο του όσο και τις σημειώσεις ή τα γραπτά κείμενα που χρησιμοποιεί. Πιθανώς να βοηθήσει, αν γνωρίζει ότι ένα σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού των Πομάκων καθώς και των μουσουλμάνων Τσιγγάνων είναι τρίγλωσσοι.
Οι μεν πρώτοι μιλάνε συχνά εξίσου καλά τα πομακικά, τα τουρκικά και τα ελληνικά, ενώ οι δεύτεροι τα τουρκικά και ελληνικά και ρομανί. Αντίστοιχα, οι μουσουλμάνοι Τούρκοι μιλάνε τουρκικά και ελληνικά».
Το θέμα έφερε στη Βουλή με ερώτησή της η βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Έλενα Ράπτη ζητώντας από τον υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου να απαντήσει ποια είναι η συντακτική ομάδα του εγχειριδίου που χρησιμοποίησε τον συγκεκριμένο όρο, αν υπάρχει διαδικασία ελέγχου των κειμένων, ειδικά σε εκπαιδευτικά εγχειρίδια, και αν θα αλλάξει άμεσα η συγκεκριμένη διατύπωση «ώστε να μην υπάρχει ίχνος οποιασδήποτε άλλης ερμηνείας για το ευαίσθητο αυτό ζήτημα».
Το εγχειρίδιο, όπως επισημαίνει στην ερώτησή της η κυρία Ράπτη, εκδόθηκε τον Ιούλιο του 2014 και σε ερώτησή μας γιατί δεν αντέδρασε τότε, καθώς κυβέρνηση ήταν η Ν.Δ. υπό τον Αντώνη Σαμαρά, μάς απάντησε: «Δεν μπορώ να έχω γνώση των πάντων. Τώρα το αντιλήφθηκα και αμέσως κατέθεσα την ερώτηση». «Από όποια κυβέρνηση έγινε, είναι λάθος η συγκεκριμένη διατύπωση και πρέπει να διορθωθεί» τόνισε στη «δημοκρατία» η κυρία Ράπτη.
Τέλος να σημειωθεί ότι ζητήσαμε και τη θέση του προέδρου του ΕΟΠΠΕΠ Β. Δαγδιλέλη, ο οποίος είναι και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, αλλά μέχρι στιγμής δεν απάντησε.
«Είναι σημαντικό ο εκπαιδευτής να διερευνήσει από νωρίς το επίπεδο των εκπαιδευομένων ως προς την ελληνική γλώσσα και να προσαρμόσει σε αυτό τόσο τον προφορικό λόγο του όσο και τις σημειώσεις ή τα γραπτά κείμενα που χρησιμοποιεί. Πιθανώς να βοηθήσει, αν γνωρίζει ότι ένα σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού των Πομάκων καθώς και των μουσουλμάνων Τσιγγάνων είναι τρίγλωσσοι.
Οι μεν πρώτοι μιλάνε συχνά εξίσου καλά τα πομακικά, τα τουρκικά και τα ελληνικά, ενώ οι δεύτεροι τα τουρκικά και ελληνικά και ρομανί. Αντίστοιχα, οι μουσουλμάνοι Τούρκοι μιλάνε τουρκικά και ελληνικά».
Το θέμα έφερε στη Βουλή με ερώτησή της η βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Έλενα Ράπτη ζητώντας από τον υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου να απαντήσει ποια είναι η συντακτική ομάδα του εγχειριδίου που χρησιμοποίησε τον συγκεκριμένο όρο, αν υπάρχει διαδικασία ελέγχου των κειμένων, ειδικά σε εκπαιδευτικά εγχειρίδια, και αν θα αλλάξει άμεσα η συγκεκριμένη διατύπωση «ώστε να μην υπάρχει ίχνος οποιασδήποτε άλλης ερμηνείας για το ευαίσθητο αυτό ζήτημα».
Το εγχειρίδιο, όπως επισημαίνει στην ερώτησή της η κυρία Ράπτη, εκδόθηκε τον Ιούλιο του 2014 και σε ερώτησή μας γιατί δεν αντέδρασε τότε, καθώς κυβέρνηση ήταν η Ν.Δ. υπό τον Αντώνη Σαμαρά, μάς απάντησε: «Δεν μπορώ να έχω γνώση των πάντων. Τώρα το αντιλήφθηκα και αμέσως κατέθεσα την ερώτηση». «Από όποια κυβέρνηση έγινε, είναι λάθος η συγκεκριμένη διατύπωση και πρέπει να διορθωθεί» τόνισε στη «δημοκρατία» η κυρία Ράπτη.
Τέλος να σημειωθεί ότι ζητήσαμε και τη θέση του προέδρου του ΕΟΠΠΕΠ Β. Δαγδιλέλη, ο οποίος είναι και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, αλλά μέχρι στιγμής δεν απάντησε.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου